Імідж і репутація компанії
Ні для кого вже не секрет, що перше враження складається від зовнішнього візуального образу людини, імідж здатний позитивно або негативно сприйматися в соціумі (суспільстві), тобто бути прийнятим або не прийнятим в тому чи іншому соціальному середовищі – в робочому колективі, на неформальній зустрічі , при першому знайомстві, на святковому заході і так далі.
На жаль, з моменту появи даного, з цікавістю сприйнятого в нас слова «імідж», на початку 90-х років під нього досить швидко, можна навіть сказати, блискавично, стали підпадати люди, м’яко кажучи, недостатньо володіючі, а часом, як це часто і буває, що не знають і не розуміють навіть його значення. До таких належали і дизайнери, і стилісти, і навіть, як не дивно може бути сказано – манікюрниці (нігті теж володіють своїм певним іміджем, і це виражається не тільки в тому, як і яким кольором їх краще покрити або якими довгими вони повинні бути, але і як вони поєднуються з єдиним, цілим їх володаря і його настрою).
Практично всі представники креативних, або близьких до креативу спеціальностей, а також деякі цікаві любителі своєї майстерності якимось чином намагалися налагодити хоча б якісь зв’язки, за одиничними на той момент закордонними і міжнародними каналами. У буквальному сенсі, виловлювали закордонні бренди після показів їх колекцій, або просто збирали кошти, діставали за шалені гроші путівки, потім вже за кордоном здобували навички, досвід, або товар, і тільки після цього важкого шляху втілювали ідеї в життя, або, образно кажучи, закладали перші каміння.
На даний момент діставати інформацію набагато простіше, немає особливих проблем з комунікаційними засобами, але все ж існує проблема з достовірністю інформації. Складається думка, що коли інформації не було, її просто придумували, потім вигадку роздмухували, додавали в неї трохи незрозумілих термінів, і вже отриманим коктейлем пригощали бажаючих, і, звичайно, можна зрозуміти наступну недовіру. З роками ситуація змінилася, і вже все частіше почала з’являтися достовірна інформація, хоча вже і до неї додумалися додати цю гримучу суміш. І ось, нарешті, ми можемо отримати хоч і не повну освіту, необхідну для іміджмейкера, але вже цілком великі уявлення та поняття, необхідні для розробки іміджу та стилю. Наприклад, на даний момент досить популярними стали рюкзаки корпоративні з логотипом.
На даний момент іміджем займаються професійно, в ньому мають потребу багато підприємств, адже людина платить гроші за товар, а приходить ще раз за обслуговуванням. Упаковка може бути і не матеріальною, але цінується часом набагато дорожче, до того ж привертає більше уваги. Європейські компанії щорічно замислюються над цим і вкладають величезні, астрономічні суми, щоб зробити товар більш привабливим і споживаємим. Наприклад: досить давно ми знаємо таку марку як NOKIA, їх мобільні телефони, а в майбутньому, можливо, як було заявлено, і комп’ютерні системи. Можна сказати, що це вже яскраво розкручений, і закріплений бренд. Або візьмемо приклад маловідомі компанії SAGEM. Природно, їй поки досить важко зрівнятися навіть з фірмою SONY ERICSSON, таким же виробником мобільних телефонів на ринку товарів, і, до речі, отримавшу хорошу рекламу щодо деяких відомих фільмів минулого і нинішнього років.
Створити імідж компанії в цілому – це одне з найважчих завдань, що стоїть перед фахівцем. Потрібно уявляти, а вірніше, вгадати відчуття, враження людини, який першим візьметься той чи інший товар, відчути асоціації, які блискавично промайнуть в її голові, а головне, передбачити, який відбиток залишать в його пам’яті. У цей момент важливо буквально все, від лінії до кольору і фактури упаковки. Звичайно, важливо ще й враховувати місце продажу.
Це досить тонка і ємна робота – брати до уваги всі найдрібніші деталі, і компонувати їх між собою. Не можна продати багато, нехай навіть потрібного в неохайному місці, але ж часто у нас буває саме так! Зайшовши практично на будь-яке підприємство малого бізнесу, в принципі, на кожному можна поставити хрест, причому жирний. Хоча, все можна вирішити, якщо креативщикам цих компаній прийшло б раптом в голову не тільки безладно викидати кошти на всілякі флаєри та рекламні акції, а з розумом розставляти акценти…
Манери коштують дорого, але це як Ви розумієте, вже інша історія.