Підготовка до відпочинку – річ серйозна

Скільки ми знаємо прикладів сумних подорожей, коли заплативши чималі гроші туристи знаходили по прибуттю зовсім не те, на що розраховували!

Одних замість чотиризіркового готелю «радо приймав» брудний гуртожиток зі зручностями у дворі. Інші «насолоджувалися» екскурсіями на автобусі що раз у раз ламався і з непрацюючим кондиціонером. Траплялося, що люди не могли отримати від екскурсії ні задоволення, ні нових знань через непродуманість маршруту – водієві доводилося до межі збільшувати швидкість, щоб укластися в терміни.

Деякі групи залишалися без гіда-перекладача та змушені були справлятися своїми силами. Об’єднує більшість «щасливих» мандрівників те, що по приїзду справедливість так і не була відновлена – виявляється, вони самі підписали договір з турфірмою на таких невигідних умовах. Щоб ваш відпочинок не затьмарила непередбачена неприємність, потрібно дуже серйозно підійти до підготовчого процесу та до вибору турфірми.

Перше, на що необхідно звернути увагу, – чи є у турфірми ліцензія на здійснення міжнародної туристичної діяльності та сертифікат відповідності туристичних послуг вимогам безпеки життя, здоров’я туристів, збереження їх майна, охорони навколишнього середовища. Тільки якщо фірма володіє відповідною ліцензією, з нею можна мати справу.

ДОГОВІР – ВСЬОМУ ГОЛОВА

Які б гарні рекламні проспекти і барвисті розповіді не представлялися Вашій увазі, реальні умови поїздки ви можете дізнатися тільки з одного документа – вони прописані в договорі на надання туристичних послуг.

У договорі обов’язково повинні бути: інформація про туроператора (продавця), включаючи дані про ліцензію на здійснення туристичної діяльності, його юридичну адресу та банківські реквізити. Якщо Ви попадаєте на посередника – турагента, Ви маєте право вимагати від нього координати туроператора, який надає путівку. Роздрібна ціна туристського продукту і порядок його оплати вказуються чітко і недвозначно.

Ви обов’язково повинні побачити в тексті договору, якого числа і в скільки починається і закінчується подорож, чи забезпечено супровід з аеропорту до готелю, яке мінімальне число туристів в групі. Також вказуються умови, які є для вас важливими, але не входять в обов’язкові вимоги до договору. Якщо, наприклад, ви хочете взяти в подорож дитину, то при укладанні договору вам необхідно довести до відома працівників турфірми про необхідність готелю з дитячим клубом. В цьому випадку турфірма не має права поміняти готель на інший, навіть більш високої категорії, але без дитячого клубу.

В якому місці ви зупинитеся на час подорожі, погодьтеся, зовсім не маловажливо, особливо якщо сума, яку ви платите за тур, значна. Необхідно мати на увазі, що в ряді країн, наприклад, в такій любій туристами Туреччини передбачена своя класифікація готелів, що відрізняється від нашої і європейської. Найчастіше турфірми вказують категорію готелю, грунтуючись на рекламних проспектах, при цьому вас не завжди можуть попередити про те, що заявлена категорія може не відповідати вашим очікування. Найкраще до підписання договору уточнити, на який рівень обслуговування ви можете розраховувати.

Будьте уважні: ці дані, які дрібницями ніяк не назвеш, пишуться в договорі дрібним шрифтом, іноді їх називають підпунктами. Не зовсім добросовісні агентства такі підпункти частенько опускають, і довести потім, що, поселивши вас в готель зі зручностями у дворі, фірма порушила договір, буде неможливо.

Відпочинок

УМОВИ ВІДПОЧИНКУ

Продаючи путівку, працівники турфірми зобов’язані розповісти вам про правила в’їзду в країну, про звичаї місцевого населення, про святині, пам’ятники природи, історії та культури, що знаходяться під особливою охороною, стан навколишнього середовища.

Обов’язково повинні повідомити вам і про фактори ризику, пов’язані з умовами подорожі. Наприклад, вас повинні попередити, як можуть вплинути на стан здоров’я підвищена або знижена температура і вологість повітря в тій місцевості, куди ви збираєтеся податися, а також розповісти про реальні умови маршруту, в тому числі і кліматичні. На жаль, часто відбувається зворотне – турфірма в разі виникнення неприємностей намагається виправдатися саме поганими кліматичними умовами. Показовий приклад: літня жінка вирушила відпочивати в південну країну, але на курорті вона стала себе дуже погано почувати. Справа в тому, що в її номері не працював кондиціонер, від властивих субтропічному клімату спеки і вологості їй ніде було сховатися. В результаті у жінки посилилася гіпертонія. У відповідь на її претензію туристична компанія заявила, що у людей старше 50-ти років взагалі є схильність до різних захворювань, тому ніхто не винен в тому, що у туристки піднявся тиск. Тобто замість того, щоб попередити клієнтку про можливі неприємності, пов’язані з впливом клімату на стан здоров’я, фірма спробувала перекласти на неї всю відповідальність.

У будь-якому випадку, не забувайте про страховку. Страховий поліс, при наявності якого ви можете отримати медичну допомогу, оформляється українською (або російською) мовою і державною мовою країни тимчасового перебування. Якщо ви захочете отримати страховку інших ризиків, пов’язаних з подорожжю, агентство зобов’язане посприяти в страхуванні.

Чи не зневажайте при виборі агентства і такою річчю, як респектабельність. Туристичні фірми, які заслуговують на увагу, в більшості своїй діють на цьому ринку вже досить довгий час. Вони, як правило, відрізняються від фірм-одноденок упорядкованими офісами в людних місцях або популярних біснес-центрах, добре навченим персоналом і повагою до інтересів клієнта.

Серйозний і вдумливий підхід до вибору покупки туристичної путівки сторицею окупить себе відсутністю проблем, комфортом, цікаво організованою екскурсійною програмою, турботою і люб’язністю персоналу готелю та представників туристичної фірми. Щасти вам!

Поліна Сокальська

СПОДОБАЛОСЬ? КОРИСНО? ЗБЕРЕЖИ ТА ПОДІЛИСЬ З ІНШИМИ!
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on VKShare on RedditShare on LinkedInEmail this to someone

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *